Monday, December 27, 2010

ကမၻာဦး လူသားအစ Burmese က ဟု ျမန္မာပညာရွင္မ်ား ေျပာ

Burmese လူမ်ိဳးသည္ ကမၻာဦးအစ ျဗဟၼာၾကီး ေလးဦးမွ ဆင္းသက္ေၾကာင္း Burmese ပညာရွင္ၾကီး ႏွစ္ဦးက ဒီဇင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႕တြင္ ေျပာၾကားလိုက္သည္။

အဆိုပါ ပညာရွင္ၾကီး ႏွစ္ဦး၏ ေျပာဆိုခ်က္သည္ Burma Strange News ၏ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ "Evolution of ျမန္မာ" ဆင့္ပြား အီေကြးရွင္း သီအိုရီျပီးေနာက္ ပထမဆံုး ေပၚထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ (သီအိုရီ-ရႈ)

အဆိုပါ ပညာရွင္ၾကီးမ်ားက ကမၻာဦးအစတြင္ ရသ ပထ၀ီ ကမၻာေျမၾကီးသည္ ေျမဆီ ရနံ႕မ်ားျဖင့္ အလြန္ ေမႊးေၾကာင္း၊ ထို႕ေၾကာင့္ ျဗဟၼာျပည္မွ ျဗဟၼာၾကီးမ်ားသည့္ ကိုယ္လံုးတီးျဖင့္ ကမၻာေျမေပၚသို႕ ဆင္းလာျပီး ေျမဆီ ေျမႏွစ္ကို စားၾကေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ထိုသို႕ စားေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ ကမၻာၾကီးတစ္ခုလံုး ေမွာင္မိုက္သြားေၾကာင္း၊ ထိုအခါ ျဗဟၼာၾကီးမ်ားက "တ" လိုက္ရာ အလင္းေရာင္ ျပန္ရလာေၾကာင္း၊ "တ" လိုက္သည့္အခါ "လင္းလာ" သျဖင့္ ထိုေန႕ကို တ-လင္းလာ (တလင္းလာ/ တနင္းလာ) ေန႕ဟုေခၚေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ေန႕တြင္ သူတို႕ ကိုယ္မွ အဂၤါမ်ား ေပၚထြက္လာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္ ထိုေန႕ကို အဂၤါေန႕ဟု ေခၚေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ရွင္းျပသည္။ (အဂၤါေပၚသည္ကို ျမင္ရသည္ ဆိုျခင္းေၾကာင့္ ျဗဟၼာၾကီးမ်ား ကိုယ္လံုးတီး ဆင္းသက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

ထို ကမၻာဦး ျဗဟၼာၾကီးမ်ားမွ Burmese လူမ်ိဳး ဆင္းသက္လာျခင္းေၾကာင့္၊ Burmese လူမ်ိဳးသည္ ကမၻာဦးအစ မူလပထမ လူမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္းကိုမူ ပညာရွင္မ်ားက ယခုလို ရွင္းျပသည္။

တရုတ္ပညာရွိ ဖန္ရႈိ ၏ မန္ရႈက်မ္းတြင္မူ ျမန္မာလူမ်ိဳးသည္ ျမန္မာျပည္ထဲသို႕ မဆင္းသက္ လာမီက ယခုတရုတ္ျပည္ထဲက "နန္ေက်ာင္" ေဒသတြင္  ေနထိုင္ၾကေၾကာင္း၊ သူတို႕ကို ထိုစဥ္အခါက "မန္ေက်ာင္" လူမ်ိဳး ဟု ေခၚေၾကာင္း၊ ေဆြးမ်ဳိးစု အၾကီးအကဲ "ေမာင္က်န္ (မန္ေက်ာင္)" က အုပ္ခ်ဳပ္သည္ကို အစြဲျပဳ၍ အဆိုပါအမည္ကို ေခၚျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ယေန႕ တရုတ္မ်ားကမူ Burmese ကို "ျမန္က်င့္" ဟုေခၚေၾကာင္း၊ "ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ က်င့္ၾကံသူ၊ ဖင္ေပါ့ေသာသူ" ဟု အဓိပၸါယ္ရေၾကာင္း ေဘဂ်င္းတကၠသိုလ္က ပညာရွင္တစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။

ကာလကတၱား တကၠသိုလ္မွ ေဒါက္တာ အမတ္တစ္ရာ ေဂါ့ရွ္ ကမူ Burmese သည္ ျဗဟၼာက ဆင္းသက္သည္ ဆိုျခင္းကို မူအားျဖင့္ လက္ခံပါေၾကာင္း၊ ျဗဟၼာ > ဗဟၼာ > ဗမာ  ဆင္းသက္မႈကို လက္ခံပါေၾကာင္း သို႕ေသာ္ ျဗဟၼာၾကီးထက္ ျဗဟၼဏ ပုဏၰားက ပိုမို ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ ရွိေၾကာင္း အဆိုျပဳသြားသည္။ Burmese ၏ အျခားအေခၚအေ၀ၚ တစ္ခုျဖစ္ေသာ Burman သည္ ျဗဟၼဏ (Brahman) ေ၀ါဟာရမွ ဆင္းသက္လာျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ပါေမာကၡၾကီးက ဆိုသည္။
၄င္းက ပုဏၰားသည္ ပုႏၷ သို႕မဟုတ္ ဖုန္းန မွ ဆင္းသက္ေၾကာင္း၊ ဖုန္းကံ ျမင့္ေသာသူဟု အဓိပၸါယ္ရေၾကာင္း၊ ထို႕ေၾကာင့္ Burmese လူမ်ိဳးသည္ ကမၻာေပၚတြင္ ဖုန္းကံ အလြန္ျမင့္ေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ အိႏၵိယ ပညာရွင္၏ ေျပာဆိုခ်က္ကို ျမန္မာျပည္၏ ဖုန္း ေစ်းႏႈန္း အဆမတန္ ျမင့္မားေနမႈက သက္ေသျပလ်က္ ရွိပါသည္။

ပညာရွင္မ်ား၏ ေျပာဆိုခ်က္ အေသးစိတ္ကို ဖတ္ရႈရန္

5 comments:

  1. ကိုခိန္December 27, 2010 at 2:21 AM

    ကရုဏာ --> ကရုဏ္ ---> ကရုက္ --> ငရုတ္
    ကရုဏာကေန ငရုတ္သီးေတာင္ ဆင္းသက္ေသးတာပဲ..

    ျဗဟၼာၾကီးကလဲ ဗမာ ဆင္းသက္ေပမေပါ့.

    အဂၤလိပ္သဒၵါ Grammar (ဂရဟၼာ)လဲ ျဗဟၼာက ဆင္းသက္မယ္ထင္တယ္.

    လၻက္ရည္ေဖ်ာ္တဲ့ သၾကား လဲ တာ၀တိန္သာ သၾကားမင္းက ဆင္းသက္သေပါ့...

    ေဟာေတာ္မႈၾကပါ ပညာယွိၾကီးမ်ား ခင္ဗ်ားးးးးးးး

    ReplyDelete
  2. အင္ဂါေန ့ ျဖစ္လာပံု ရွင္းျပသြားတာ မွတ္သားထိုက္ပါေပတယ္.....

    ReplyDelete
  3. ကိုဇီးကြက္ေ၇.
    ျမန္မာသည္ ေမ်ာက္က ဆင္းသက္သည္..
    ျမန္မာသည္ ကမၻာဦးအစ ျဗဟၼာၾကီး ၄ ေယာက္က ဆင္းသက္သည္..
    လူသားအစ ျမန္မာက..
    ကမၻာ့ထိပ္သီးျမန္မာၾကီးမ်ား....
    သီအို၇ီေတြ တင္ျပေပးသြားတာ သေဘာက်ပါတယ္.
    က်ေနာ္ျဖည့္စြက္ခ်င္တာက ..
    လူသားအစ ျမန္မာက ဆိုတဲ့အတိုင္းပဲ.. ေမ်ာက္တို႕.. ျဗဟၼာၾကီးတို႕ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္ရံုမကပါဘူး.
    ကမၻာ့ ပထမဆံုး လူသားျဖစ္တဲ့ အာဒမ္နဲ႕ ဧ၀ ဟာလဲ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။
    အာဒမ္ နာမည္က (ကိုအတံ) ျဖစ္ျပီးေတာ့ ဧ၀ အမည္က (မေအး၀ါ) ပါတဲ့။
    သူတို႕ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ျမန္မာလူမ်ိဳးစစ္စစ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္.

    ReplyDelete
  4. ဟုတ္ပမလား ေမာင္ကာလုရဲ႕
    အာဒမ္နဲ႕ ေအ၀ က တရုတ္ဆို..
    အတံ နဲ႕ အ၀ွါ တရုတ္ လင္မယား မဟုတ္ဘူးလား။
    လူသားအစ တရုတ္က လို႕ ၀မ္က်ားေပါင္က ေၾကညာမတဲ့.

    ReplyDelete
  5. yo yo yo.... ya ya ya....... merry christmas.. may peace be forever around the world in this christmas.. yo yo yo.. ya ya ya.. do u know.. i can predict the world.. worldly matters as well as heavenly matters.. soo..... in year 2111-01-10 ျမန္မာ -> ျဖန္မာ -> ဖမာ -> မာ > ဟိုဒင္း ေရးခ် (- ာ )... :D:D:D

    ReplyDelete

ေပးထားသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကို မၾကာမီတင္ေပးပါမည္။ ေခတၱ ေစာင့္ဆိုင္းပါ။

မွတ္ခ်က္မ်ားသည္
(၁) တင္ထားသည့္ပို႕စ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္မႈ မရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
(၂) လူအမ်ား လက္မခံႏိုင္ ေလာက္သည့္ ရိုင္းစိုင္း ၾကမ္းတမ္းမႈမ်ား ပါ၀င္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပယ္ဖ်က္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

တင္ေပးျခင္း မတင္ေပးျခင္းသည္ ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂ၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ ဘာသာေရး၊ တသီးပုဂၢလ ယံုၾကည္မႈအေပၚ သတ္မွတ္ ခြဲျခားမႈ မရွိပါ။ စာဖတ္သူ လူအမ်ားကို ေလးစားေသာ အားျဖင့္ အထက္ပါ အခ်က္ ႏွစ္ခုကို ေရွာင္ၾကဥ္ ေရးသားလာေသာ မည္သည့္ ေဝဖန္ အၾကံျပဳ ေျပာဆိုမႈမ်ိဳးကို မဆို တင္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ျပီး၊ အခ်ိဳ႕မွတ္ခ်က္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳးငွာ လိုအပ္ပါက တည္းျဖတ္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။