Sunday, December 19, 2010

ငရုတ္သီးရဲ႕ သမိုင္း

(BSN သုေတသန ေဆာင္းပါး)

(Photo: thailand.net.au)

ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းသုေတသန ဦးစီးဌာနနဲ႕ ျမန္မာစာအဖြဲ႕ရဲ႕ ပညာရွင္မ်ားက ငရုတ္သီးရဲ႕ ရင္းျမစ္ကို ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ တစ္ခု ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။
ပညာရွင္ေတြက "ငရုတ္" ဟာ "ကရုဏာ" ကေန ဆင္းသက္ေၾကာင္း သက္ေသျပၾကပါတယ္။

သက္ေသျပခ်က္။
ကရုဏာ > ကရုဏ္
ကရုဏ္ > ကရုက္
ကရုက္ > ကရုတ္
ကရုတ္ > တရုတ္
တရုတ္ > ငရုတ္

ငရုတ္သီးရဲ႕ အထက္ေဖာ္ျပပါ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ စတုတၳနဲ႕ ပဥၥမစာေၾကာင္းေတြ အရ ျမန္မာေတြဟာ ငရုတ္သီး မ်ိဳးေစ့ကို တရုတ္ျပည္က ရရွိခဲ့တယ္လို႕လဲ ျမန္မာ့ သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ႕ ေဖာ္ျပခ်က္မွာ ပါရွိပါတာ ေတြ႕ရတယ္။

ဒါေပမဲ့ ကမၻာ့ ငရုတ္သီး သုေတသီေတြကေတာ့ ငရုတ္သီးရဲ႕ မူလအစဟာ အေမရိကတိုက္ျဖစ္ျပီးေတာ့ ငရုတ္သီးဟာ အေမရိက တိုက္ကို ျမန္မာလူမ်ိဳး ကိုလံဘတ္ (ေနာင္အခါ- ဦးလံဘတ္) က ေအဒီ ၁၄၉၂ မွာ ရွာေဖြေတြ႕ရွိျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ေရာက္မွသာ ျမန္မာ အပါအ၀င္ ကမၻာအရပ္ရပ္သို႕ ပ်ံ႕ႏွံ႕ သြားတာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဒီေနရာမွာ  ေရးသားၾကပါတယ္။ (ကိုလံဘတ္ရဲ႕ အေမရိကေတြ႕ရွိမႈ- ဆက္စပ္ဖတ္ရႈရန္)

သူတို႕က ပုဂံေခတ္ (ေအဒီ ၁၁-၁၃ ရာစု) ေက်ာက္စာေတြမွာ ေတြ႕ရတဲ့ "ျငဳပ္" ဆိုတဲ့
ေ၀ါဟာရဟာ "ငရုတ္သီး" မဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ပုဂံေခတ္ ျမန္မာမ်ားဟာ ငရုတ္သီး မစားတဲ့ အေၾကာင္း၊ ပုဂံေက်ာက္စာမ်ားမွာပါတဲ့ "ေထာေပး၊ ေထာပတ္၊ ရက္တက္၊ ႏို႕ထမ္း၊ တင္လဲ၊ ဒိန္ခ်ဥ္" ေ၀ါဟာရေတြအရ ျမန္မာေတြဟာ အစပ္ လံုး၀ မစားဘဲ အခ်ိဳ ၾကိဳက္သူမ်ားသာ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ပုဂံေက်ာက္စာပါ "ျငဳပ္" ဆိုသည္မွာ "ခ်ိဳခ်ဥ္ သၾကားလံုး" ကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ဟန္ တူေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ သြားခဲ့ပါတယ္။ အလားတူ အိႏၵိယ သကၠတ ဘာသာ ဟင္းခ်က္နည္း မွတ္တမ္းေတြမွာလဲ "ငရုတ္သီး" ကို လံုး၀ မေတြ႕ရဘဲ မဆလာကိုသာ ေတြ႕ရတဲ့ အေၾကာင္း ကမၻာ့ သုေတသီမ်ားက တင္ျပထားၾကပါတယ္။

က်မ္းကိုး။ ။ ေ၀ါဟာရ ဆင္းသက္ပံုကို စိတ္ကူးေပါက္ရာ လုပ္လို႕မရေၾကာင္း ေထာက္ျပထားတဲ့  
ဆရာ ေမာင္သာႏိုး အင္တာဗ်ဴးတစ္ခု (ဘယ္မဂၢဇင္းလဲ၊ ဘယ္ခုႏွစ္လဲ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ BSN)

No comments:

Post a Comment

ေပးထားသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကို မၾကာမီတင္ေပးပါမည္။ ေခတၱ ေစာင့္ဆိုင္းပါ။

မွတ္ခ်က္မ်ားသည္
(၁) တင္ထားသည့္ပို႕စ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္မႈ မရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
(၂) လူအမ်ား လက္မခံႏိုင္ ေလာက္သည့္ ရိုင္းစိုင္း ၾကမ္းတမ္းမႈမ်ား ပါ၀င္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပယ္ဖ်က္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

တင္ေပးျခင္း မတင္ေပးျခင္းသည္ ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂ၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ ဘာသာေရး၊ တသီးပုဂၢလ ယံုၾကည္မႈအေပၚ သတ္မွတ္ ခြဲျခားမႈ မရွိပါ။ စာဖတ္သူ လူအမ်ားကို ေလးစားေသာ အားျဖင့္ အထက္ပါ အခ်က္ ႏွစ္ခုကို ေရွာင္ၾကဥ္ ေရးသားလာေသာ မည္သည့္ ေဝဖန္ အၾကံျပဳ ေျပာဆိုမႈမ်ိဳးကို မဆို တင္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ျပီး၊ အခ်ိဳ႕မွတ္ခ်က္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳးငွာ လိုအပ္ပါက တည္းျဖတ္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။