Wednesday, February 16, 2011

သူမ်ားႏွာေခါင္း အငွားေတာင္း MAI ေလေၾကာင္း

အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာေလေၾကာင္း (MAI)ဟာ လက္ရွိမွာ မေလးရွား၊ ထိုင္း၊ စင္ကာပူ၊ ကြာလာလမ္ပူနဲ႔ ဗုဒၶဂယာတို႔ကို ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနတယ္။ မၾကာခင္မွာ ရန္ကုန္ကေန ကေမာၻဒီးယား၊ တ႐ုတ္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏတို႔ကို တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲေတာ့မယ္လို႕ ေၾကြးေၾကာ္တယ္ (Read Here)။ အခုဆိုရင္ ေလယာဥ္ ေလးစင္း ရွိေနျပီ။ ငါးစီးေျမာက္ ေလယာဥ္ လာေတာ့မယ္ လို႕လဲ ဆိုတယ္။ ဒီလို ၾကီးပြားလာေနတဲ့ MAI ေလေၾကာင္း အေၾကာင္းကို တေစ့တေစာင္း အကဲခတ္ ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။

MAI မွာ အထက္ပါ ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္တဲ့ Airbus A320-231 သံုးစီး ရွိတယ္။ ေလယာဥ္နံပါတ္ေတြက XY-AGG, XY-AGI နဲ႕ XY-AGL ေတြပါ။ ပထမ ႏွစ္စီးက Adria Airways ေလေၾကာင္းမွာ သံုးျပီးသား ေလယာဥ္ အေဟာင္းေတြ ျဖစ္သလို၊ တတိယေျမာက္ ေလယာဥ္ကလဲ Cyprus Airways မွာ သံုးခဲ့တဲ့ ေလယာဥ္ အေဟာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ MAI မွာ ေနာက္ထပ္ သံုးစြဲေနတဲ့ ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစား ေနာက္တမ်ိဳး ကေတာ့ Airbus A321-111 ပါ။ သူက ေလယာဥ္အမွတ္ F-GYAO ျဖစ္ျပီး Swiss Air နဲ႕ Air Méditerranée တို႕မွာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ေလယာဥ္ အေဟာင္း ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ (Photo: M Radzi Desa)

MAI ဟာ စစခ်င္းမွာ ဘရူႏိုင္း ေလေၾကာင္းနဲ႕ မေလးရွားေလေၾကာင္းက ေလယာဥ္ေတြနဲ႕ သူမ်ား ႏွာေခါင္း အငွားေတာင္းကာ စတင္ ပ်ံသန္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေလယာဥ္ေတြဟာ ေသသပ္လွပတဲ့ ရုပ္ဆင္း အဂၤါေတြ ရွိတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေသအခ်ာၾကည့္ရင္ ေလယာဥ္ အျမီးနဲ႕ အင္ဂ်င္ေတြကိုပဲ MAI အမွတ္တံဆိပ္ ေဆးေရာင္ျခယ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလယာဥ္ကေတာ့ MAI မွာ ပထမဦးဆံုး ေလယာဥ္ အျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ Royal Brunei Airlines က Boeing 757-2M6 ေလယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ (Photo: Mika B Virolainen)

သိပ္မၾကာပါဘူး၊ MAI ဟာ သူ႕ရဲ႕ ေလယာဥ္ေတြကို ရုတ္တရက္ ကာလာ ေျပာင္းလဲလိုက္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အဲသလို ေလယာဥ္ အေရာင္ ေျပာင္းရပါသလဲ? (Photo: Jialian Gao)

ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ ေလယာဥ္ အေရာင္ေျပာင္းတာမဟုတ္ဘဲ မူလ ေလေၾကာင္းရဲ႕ ကာလာအတိုင္း သံုးစြဲတာ ျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါ ဓာတ္ပံုမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။ မြဲေတလွတဲ့ ျမန္မာ ေလေၾကာင္းဟာ MAI ဆိုတဲ့ စာလံုး သံုးလံုးနဲ႕ အျမီးကိုသာ ေဆးျခယ္ခဲ့တာပါ။ ျပီးေတာ့ PEGASUS ဆိုတဲ့ စာလံုးကို အေပၚက အျဖဴေရာင္ျခယ္ျပီး ဖံုးဖိခဲ့ပါတယ္။ Boeing 737-82R အမ်ိဳးအစားပါ။ (Photo: Reinhart Losch)

ဒီဓာတ္ပံုမွာေတာ့ သူမ်ားႏွာေခါင္း အငွားေတာင္းျပီး၊ သူတပါး ေလေၾကာင္းလိုင္း အမွတ္သေကၤတ နဲ႕ အရွက္မရွိ ပ်ံသန္းေနတဲ့ MAI ကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Boeing 737-82R အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။ (Photo: Beiley)

သူမ်ား ႏွာေခါင္း အငွားေတာင္း MAI ေလေၾကာင္းဟာ Fokker 100 ေလယာဥ္ရဲ႕ Air Bagan အမွတ္အသား ကိုေတာင္ MAI တံဆိပ္ေျပာင္းျပီး ေဆးမသုတ္ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မြဲေတသြားပါတယ္။ အဲဒီ ေလယာဥ္ဟာလဲ Air Littoral မွာ သံုးခဲ့တဲ့ ေလယာဥ္ အေဟာင္းၾကီးပါ။ (Photo: M Radzi Desa)

Orient Thai Airlines တံဆိပ္အတိုင္း ေျပးဆြဲေနတဲ့ MAI ရဲ႕ MD 82 (DC-9-82) ေလယာဥ္ အေဟာင္းၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းစာလံုးေတြေတာင္ ပါလိုက္ေသး။ (Photo: Chaity)

Pacific Air ေလေၾကာင္း သေကၤတကို ေဆးေျပာင္း မသုတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မြဲေတတဲ့ MAI ရဲ႕ ေနာက္ထပ္ MD 82 ေလယာဥ္ (Photo: Stéphane Mutzenberg)

MAI ေလယာဥ္ရဲ႕ အဆိုးရြားဆံုး အေျခအေန ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆးေရာင္ ကၽြတ္ေနတာကိုေတာင္ ေကာင္းေကာင္း ေဆးမသုတ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ လူသူ မသံုးေတာ့တဲ့ MD 82 အမ်ိဳးအစားပါ။ (Photo: Andrew Hunt)

ေလယာဥ္ အျမီးက ေတာ္ေတာ္ ရြဲေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ Continental, Lionair ေလေၾကာင္း ေတြမွာ ဖြတ္ဖြတ္ေၾကေအာင္ သံုးခဲ့တဲ့ အဲဒီ ေလယာဥ္ေဟာင္းၾကီးရဲ႕ မူလ ေလေၾကာင္း သေကၤတ အမွတ္အသား ေတြရဲ႕ ေဘးမွာ MAI တံဆိပ္ကို ေဆးျခယ္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ (Photo: Calixius Casper Koh)

ဒါေတြကေတာ့ သူမ်ားႏွာေခါင္း အငွားေတာင္းျပီးေတာ့ သူတပါး ေလယာဥ္ အေဟာင္းေတြနဲ႕ ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲခဲ့ျပီး၊ ေျပးဆြဲဆဲ.. ေျပးဆြဲ လတၱံ႕ေသာ MAI ေလယာဥ္မ်ား အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ MAI ဟာ ယခုအခါမွာလဲ သူတပါး ဖြတ္ဖြတ္ေၾကေအာင္ သံုးစြဲျပီးျဖစ္တဲ့ ေလယာဥ္ အေဟာင္းမ်ားကို ေဆးေရာင္လွလွ ျခယ္ကာ၊ ေလယာဥ္ အသစ္ေယာင္ေဆာင္ျပီးေတာ့ ခရီးစဥ္ေတြ တိုးခ်ဲ႕မယ္လို႕ ေၾကြးေၾကာ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

11 comments:

  1. အင္းးးးးးးးးး ဘယ္ကရတဲ့ သတင္းမွန္‌ေတြလဲကြဲ ့။‌ေလဆိပ္ က ပျဲဖစ္ရမယ္။

    ReplyDelete
  2. scary? hmm I am going back home in april. hope nothing happens.

    ReplyDelete
  3. ျမန္မာပိုင္ေလေၾကာင္းရွိတာက မရွိတာထက္စာရင္ ေကာင္းတာေပါ့ ..... ကုိယ့္မွာမွ " ၀ "မရွိပဲေလ ....
    တျခားေလေၾကာင္းရဲ ့ အမွတ္တံဆိပ္သုံးျခင္း မသုံျခင္းထက္ ေဘးကင္းဖို့ပဲလုိပါတယ္ ....
    ျမန္မာပိုင္ေလေၾကာင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ... ကုိယ့္ႏုိင္ငံက အနည္းနဲ ့အမ်ားေတာ့ အက်ိဴးခံစားရမွာပဲေလ .... ျမန္မာဆုိ ရင္ အထင္ေသးတာ ဒီလုိ media ေတြေၾကာင့္လဲပါမယ္ တူပါတယ္....
    လြပ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးၾကည္ ့တာပါ။

    ReplyDelete
  4. ျမန္မာပိုင္ ေလေၾကာင္း ရွိတာေကာင္းသထက္ေကာင္းေပ့ါဗ်ာ... အေရွ႕ေတာင္အာရွေလေၾကာင္းေတြထဲက ပထမဆံုးေလေျကာင္းတခုျဖစ္တဲ့ ျမန္မာေလေျကာင္းလိုင္း၇ဲ႕ လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေနအထားကို အေကာင္းျမင္ပီး သာဓု ေခၚလိုပါက လြတ္လပ္စြာ သာဓုေခၚပါေလ.....
    ဒါေပမဲ့ အိမ္နီးခ်င္းေလေျကာင္းေတြနဲ႕ေတာ့ ႏိႈင္းယွဥ္သင့္ပါတယ္။ စင္ကာပူေလေျကာင္း (ေလယာဥ္ ၁၁၀ စီး)၊ ထိုင္းေလေျကာင္း (ေလယာဥ္ အစီး ၉၀)ကို ထားလိုက္ပါေတာ့၊ ျမန္မာထက္ေနာက္က်မွ စီးပြားေ၇းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့ ဗီယက္နမ္ ေလေျကာင္းမွာေတာင္ ေလယာဥ္ ၆၆ စီး ရွိေနပါျပီ။ စုတ္ျပတ္တဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ေလေျကာင္းမွာေတာင္ ေလယာဥ္ ၉ စီး ရွိသဗ်.... ဒီေတာ့ MAI ၇ဲ႕ မျကာေသးမီကာလမ်ားက ေလယာဥ္ တစီးမွ ကိုယ္ပိုင္မရွိ၊ ေလယာဥ္ကို ေဆးေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မသုတ္ႏိုင္တဲ့ဘ၀ကို သာဓုေခၚလိုက ေခၚပါေလ.....ဂုဏ္ယူလိုက ဂုဏ္ယူပါေလ....
    တကယ္ျဖစ္သင့္တာက..မျကာေသးမီက. MIG29 ေလယာဥ္အစီး ၂၀ ထပ္၀ယ္တာ...တရုတ္တိုက္ေလယာဥ္ အစီး ၅၀ ထပ္၀ယ္တာေတြ လုပ္မဲ့အစား.. http://www.irrawaddy.org/article.php?art_id=18726 ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ေတြ၀ယ္ယူ၇င္တိုင္းျပည္အတြက္ ၀မ္းသာစရာေပါ့ဗ်ာ...
    အခုေတာ့ တိုက္ေလယာဥ္ေတြပဲ၀ယ္ယူျပီး ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ေတြကိုေတာ့ အသစ္၀ယ္ဖုိ႕ေ၀းစြ ေဆးေကာင္းေကာင္း မသုတ္ဘဲ ေျပးဆြဲတာေတြက (ဂုဏ္ယူတတ္၇င္ ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္)
    ေဘးကင္းမကင္းဆိုတာက.. ေဆးေ၇ာင္ကၽြတ္ေလယာဥ္နဲ႕ပ်ံတုန္းက ေဘးကင္းေျကာင္း ဘယ္အာမခံ ကုမၸဏီကမွ အာမ-မခံဘူးဆိုျပီးေတာ့ စင္ကာပူေလဆိပ္က ေလယာဥ္ဆင္းသက္ခြင့္မျပဳခဲ့ေျကာင္းပါခင္ဗ်ား

    ReplyDelete
  5. ကမၻာ မီးေလာင္ သားေတာင္ခ်နင္းတဲ႔.. သင္ကိုယ္တိုင္ေကာ လာဘ္ မေပး မယူ ေနဘူးလား...ဒါကိုပဲ အရင္ျပင္ၾကည္႔ပါဦး..တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္နဲ႔ ဒီလိုေျပာေနၾကတာ.. ကိုယ္ကိုတိုင္ကေရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အတြက္ ဘာလုပ္ေပးဘူးလဲ.. ဘာလုပ္ေနလဲ.. ဘာလုပ္မွာလဲ.. ေထာက္ျပတာ ေကာင္းပါတယ္.. ေရွ႕တင္ ဒဲ႔ေျပာရဲသလား...
    မီဒီယာေတြ သတင္းအခ်က္အလက္ ေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ တင္ဆက္ပံု လိမၼာပါးနပ္ဖို႕ေတာ႔ လိုမယ္။ အျပင္ထြက္လိုက္ရင္ သိသာတယ္။ "ဗမာလား။ သိတယ္ေလ။" သူတို႕သိတယ္ဆိုတာ အဆိုးေတြခ်ည္းပဲ။ ႏွာေခါင္း႐ႈံ မ်က္ႏွာ လႊဲၿပီးသား။
    ထိုင္းႏိုင္ငံအေၾကာင္း ေျပာေနတာ... သင္ကိုယ္တိုင္ေရာ သူတို႕လို တိုင္းျပည္အတြက္ အနစ္နာခံႏိုင္လို႔လား...
    လူတိုင္း ကိုယ္႔ဘဝရဲ႕ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသကို ကိုယ္႕လူမ်ိဳးအတြက္ ႏွစ္ျမွဳပ္ ႏိုင္ခဲ႔ရင္ေပါ႔...တစ္ေန႔ က်ရင္...........

    ReplyDelete
  6. @February 16, 2011 8:15 PM
    ျမန္မာဆို၇င္ အထင္ေသးခံ၇တာ ဘာေျကာင့္မွန္းခုထိ မသိေသးတဲ့အူေျကာင္ေျကာင္ငနဲကိုး။ သနားစ၇ာ...
    တိုင္းျပည္ကိုစုတ္ျပတ္သတ္ေအာင္ဘယ္သူေတြလုပ္သြားသလဲ...တိုင္းျပည္ GDP per capita က ေစာက္သံုးမက်တဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ထက္ နိမ့္ေအာင္ လုပ္လိုက္တာဘယ္သူေတြလဲ.... ဒီေတာ့ အထင္ေသးခံ၇ေတာ့မေပါ့....ဒါေတာင္ မစဥ္းစားတတ္လဲ မတတ္ႏိုင္....

    @February 17, 2011 1:28 AM ေလယာဥ္အေျကာင္းေျပာယင္းစိတ္ေဖာက္သြားတယ္နဲ႕တူတယ္..အေျကာင္းအ၇ာကသိပ္မဆိုင္ေတာ့သလိုပဲ။ဗမာအေျကာင္းဘာေျကာင့္အဆိုးေတြခ်ည္းပဲ သူတို႕သိသလဲဆိုေတာ့ အဆိုးအသြမ္းေတြအုပ္ခ်ဳပ္ေနလို႕ပဲဆိုတာလူတိုင္းသိတယ္။ အေကာင္းေတြအုပ္ခ်ဳပ္၇င္တိုင္းျပည္ေကာင္းမယ္။တိုင္းျပည္ေကာင္း၇င္ဘယ္သူမွႏွားေခါင္းရံႈ႕မွာမဟုတ္။ေရွ႕တင္ ဒဲ့ဖား၇ဲသလား... ဒီမွာလာမန္႕လို႕ ထူးမွာမဟုတ္ဘူး.. ေရွ႕တင္ဒဲ့သြားဖား၇င္ ဆု၇ႏိုင္တယ္.....

    ReplyDelete
  7. တင္ဆက္ပံုအလိမ္မာအပါးနပ္ဆံုးေသာမီဒီယာမ်ားမွာျမန္မာ့အလင္းႏွင့္ေျကးမံုသတင္းစာမ်ားပင္ျဖစ္ေပေျကာင္း..........အဆိုပါသတင္းစာမ်ားကိုဖတ္ျပီးေနာက္ျမန္မာကိုမည္သူမွ်အထင္မေသး၇ဲျကေတာ့ေျကာင္း ႏွာေခါင္းရံႈ႕မ်က္ႏွာမလႊဲ၇ဲေတာ့ေျကာင္းသိ၇ပါသည္။သတင္းစာမ်ားထဲတြင္ျမန္မာျပည္သည္အလြန္အထင္ျကီးစ၇ာေကာင္းေသာအဖက္ဖက္မွေခတ္မီဖြံ႕ျဖိုးတိုးတက္သွ္႕ႏိုင္ငံျဖစ္ေနေသာေျကာင့္ျဖစ္ပါသွ္

    ReplyDelete
  8. ကူးသြားပါတယ္ ေကာ္မန္ ့ေတြေရာ ဗဟုသုတရပါတယ္ ခင္ညာ

    ReplyDelete
  9. ဖြံ ျ့ဖိုးတိုးတက္ဖို ့ဆိုရင္ အဖက္ဖက္က ၀ိုင္း၀န္းကူညီမွ ရပါလိမ့္မယ္။အစိုးရ ရဲ ့အကူအညီလဲလိုအပ္ပါတယ္။National Flag Carrier အ‌ေနနဲ ့အစိုးရက ဘာမွကူညီ‌ေထာက္ပံျ့ခင္းမရွိထားပါဘူး။သူတို ့နိုင္ငျံခားခရီးစဥ္ ရွိရင္ အလကား ကတ္တီးမူးလဲ အနိုင္က်င့္ယူသြားတာ‌ေလာက္ပဲ သူတို ့လုပ္တတ္ပါတယ္။အျပ ုသ‌ေဘာ‌ေဆာင္တဲ့အျမင္နဲ ့‌ေျပာခ်င္ပါတယ္။ခရီးသည္မ်ားအ‌ေနျဖင့္လဲ ျမန္မာပိုင္ ဆိုတာနဲ ့မ‌ေကာင္းျမင္တဲ့ အခံစိတ္ရွိ‌ေနတတ္ပါတယ္။စင္ကာပူပိုင္ ပိုးသား‌ေလ‌ေျကာင္းမွာ အိတ္‌ေပ်ာက္ရင္ ဘာသံမွမထြက္‌ပဲခံ‌ေန‌ေပမဲ့ အမ္‌ေအအိုင္မွာ အိတ္ က်န္ခဲ့တာ ဆိုရင္‌ေတာ့ ဆဲသံဆိုသံ မိုးသို ့ညံ ပါပဲ။အားလုံး လိုအပ္တာခ်ည္းပါပဲ။သူ ့ဘက္ ကိုယ့္ဘက္မ်ွ ျကည့္တတ္ပါ‌ေစ။တို ့တမ်ိ ုးသားလုံးတိုးတက္ဖို ့ဆိုတာ ‌ေနာက္ခံ‌ေကာင္းလို ပါတယ္။ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အကုန္တိုးတက္ဖို ့လိုပါတယ္။

    ReplyDelete
  10. I sort of don't understand my fellow burmese ppl. We think Politics and nationalism is something we have to devote apart from our daily life. But I don't think we necessarily have to spare a part of our life for our nation sake. I grown up with parents who refused to work as government officials, who refused to do business with military personnels or take any privileges / permit given. In our everyday lives, we can fight for truth, we can choose not to be bent towards the evil. In my personal views, these small actions will drive us nearer to the goal. It is not a small group of ppl protesting on the streets that will claim our rights, but our rights can be in our hands.

    ReplyDelete

ေပးထားသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကို မၾကာမီတင္ေပးပါမည္။ ေခတၱ ေစာင့္ဆိုင္းပါ။

မွတ္ခ်က္မ်ားသည္
(၁) တင္ထားသည့္ပို႕စ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္မႈ မရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
(၂) လူအမ်ား လက္မခံႏိုင္ ေလာက္သည့္ ရိုင္းစိုင္း ၾကမ္းတမ္းမႈမ်ား ပါ၀င္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပယ္ဖ်က္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

တင္ေပးျခင္း မတင္ေပးျခင္းသည္ ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂ၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ ဘာသာေရး၊ တသီးပုဂၢလ ယံုၾကည္မႈအေပၚ သတ္မွတ္ ခြဲျခားမႈ မရွိပါ။ စာဖတ္သူ လူအမ်ားကို ေလးစားေသာ အားျဖင့္ အထက္ပါ အခ်က္ ႏွစ္ခုကို ေရွာင္ၾကဥ္ ေရးသားလာေသာ မည္သည့္ ေဝဖန္ အၾကံျပဳ ေျပာဆိုမႈမ်ိဳးကို မဆို တင္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ျပီး၊ အခ်ိဳ႕မွတ္ခ်က္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳးငွာ လိုအပ္ပါက တည္းျဖတ္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။