Saturday, February 19, 2011

ပုဂံသူရဲေကာင္း ငေထြးရူး အသက္ၾကီးေသာအခါ ဘုန္းၾကီး၀တ္ခဲ့ေၾကာင္း အေထာက္အထားေတြ႕ျပီ

(Photo: sanwinkpg.blogspot)

က်န္စစ္သား၊ ငေထြရူး၊ ငလံုးလက္ဖယ္၊ ေညာင္ဦးဖီး ဟု ထင္ရွားသည့္ ပုဂံသူရဲေကာင္း ေလးဦးအနက္မွ ထန္းတက္ သူရဲေကာင္းၾကီး ငေထြရူး အသက္ၾကီးေသာအခါ ဘုန္းၾကီး ၀တ္ခဲ့ေၾကာင္း အေထာက္အထား ေတြ႕ရွိျပီ ျဖစ္သည္။

ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ တမုတ္ေရႊဂူႀကီး ဘုရားရင္ျပင္ခင္းရန္ ျပင္ဆင္ရာမွဘုရားႏွင့္ ကိုက္တစ္ရာအကြာ ေျမေအာက္ေလးေပအနက္ ခန္႔တြင္ အ႐ုိးအိုးႏွစ္လံုးႏွင့္ ထန္းတက္ သမားသံုး သံတိုသံစမ်ား ထည့္ထားသည့္ အိုးတစ္လံုးကို တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိခဲ့သည္။

"အ႐ိုးရဲ႕ လတ္ဆတ္မႈနဲ႔ အိုးပံုစံကိုၾကည့္ၿပီး ပုဂံေခတ္ဦးေလာက္ ကလို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။ မူလက အ႐ုိးအုိး ျမႇဳပ္တဲ့ေစတီ အျဖစ္ရွိရာကေန အေနာ္ရထာ လက္ထက္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ေစတီ ဂူဘုရားတစ္ဆူ ထပ္တည္ထား တာပါ။ ေစတီနားမွာ ျမႇဳပ္ထားတဲ့အိုးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုန္းႀကီးအ႐ိုးအိုး ျဖစ္ပါတယ္။" ဟုျမန္မာမႈဗိသုကာႏွင့္ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ပညာရွင္ တဦးက ေျပာသည္။

အ႐ုိးအုိးမ်ားမွာ အျမင့္ ၁၀ လက္မ၊ အ၀ ၁၀ လက္မရွိ အရြယ္ႏွင့္ အျမင့္ ေျခာက္လက္မ၊ အ၀ ေျခာက္လက္မ အရြယ္ရွိ ႏႈတ္ခမ္းလန္ အိုးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အ႐ိုးအိုးမ်ားႏွင့္အတူ ေစတီပတ္လည္တြင္ တူးေဖာ္ရရွိခဲ့ေသာ သံတိုသံစမ်ားမွာ ထန္းသမားသံုးပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ၿပီး ပုဂံေခတ္ ထန္းတက္ သူရဲေကာင္းၾကီး ငေထြရူးမွ တပါး အျခား မည္သည့္ ပုဂိၢဳလ္မွ ျဖစ္ဖြယ္ မရွိေၾကာင္း၊ ငေထြရူး၏ ထန္းတက္သမားသံုး ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဘုန္းၾကီး အရိုးအိုး ယွဥ္တြဲ ျမဳပ္ႏွံမႈကို ေတြ႕ရသည့္ အတြက္ ငေထြရူး အသက္ၾကီးေသာအခါ ဘုန္းၾကီး၀တ္ခဲ့သည္မွာ ေသခ်ာေၾကာင္း အဆိုပါ ပညာရွင္ၾကီးက ျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားသြားသည္။


အျပည့္အစံုသို႕

4 comments:

  1. right! Win Mg, a Myanmar scholar whose comments were quoted in the original news, is really a sout yuu......
    "အ႐ိုးရဲ႕ လတ္ဆတ္မႈနဲ႔ အိုးပံုစံကိုၾကည့္ၿပီးကိုးရာစု ပုဂံေခတ္ဦးေလာက္ ကလို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။မူလက အ႐ုိးအုိးျမႇဳပ္တဲ့ေစတီ အျဖစ္ရွိရာကေန အေနာ္ရထာ လက္ထက္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ေစတီ ဂူဘုရားတစ္ဆူ ထပ္တည္ထား တာပါ။
    Win Maung said: read here: http://www.myanmar.mmtimes.com/2011/upper/505/upper02.htmlHow does he know that the pagoda was built by Anawrahta without any evidence????

    ReplyDelete
  2. This is not good enough evidence. It may belong to another palm-tree climber. That scholar needs to show firm evidence

    ReplyDelete
  3. All the posts in this blog are "satires" (not real news but making jokes) pointing out the awkwardness in the real News that are actually happening in Myanmar. The main idea of the above post is to point out the issue of "evidence" that is in need to prove the archaeological concepts. Many Myanmar scholars are talking without concrete evidences and local medias are quoating them without analysis.... In the actual news (in MM times), the so-called scholar emphasized about "Pyu" without enough evidence & it is funny according to historical point of view.... So, this "Satire" is making a joke on so-called scholars...

    ReplyDelete

ေပးထားသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကို မၾကာမီတင္ေပးပါမည္။ ေခတၱ ေစာင့္ဆိုင္းပါ။

မွတ္ခ်က္မ်ားသည္
(၁) တင္ထားသည့္ပို႕စ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္မႈ မရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
(၂) လူအမ်ား လက္မခံႏိုင္ ေလာက္သည့္ ရိုင္းစိုင္း ၾကမ္းတမ္းမႈမ်ား ပါ၀င္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပယ္ဖ်က္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

တင္ေပးျခင္း မတင္ေပးျခင္းသည္ ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂ၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ ဘာသာေရး၊ တသီးပုဂၢလ ယံုၾကည္မႈအေပၚ သတ္မွတ္ ခြဲျခားမႈ မရွိပါ။ စာဖတ္သူ လူအမ်ားကို ေလးစားေသာ အားျဖင့္ အထက္ပါ အခ်က္ ႏွစ္ခုကို ေရွာင္ၾကဥ္ ေရးသားလာေသာ မည္သည့္ ေဝဖန္ အၾကံျပဳ ေျပာဆိုမႈမ်ိဳးကို မဆို တင္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ျပီး၊ အခ်ိဳ႕မွတ္ခ်က္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳးငွာ လိုအပ္ပါက တည္းျဖတ္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။