Saturday, May 21, 2011

ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႕

ဗုဒၶေန႕နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ေရးစရာေလး တစ္ခု ေတြ႕လို႕ တင္လိုက္တာပါ။

ဗုဒၶျမတ္စြာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ Satire မလုပ္ခ်င္လို႕ ရိုးရိုးပဲ ေရးလိုက္ပါတယ္။ မၾကာေသးမီက မီဒီယာ တစ္ခုမွာ သာသနာႏွစ္ လြဲေနတုန္းကလဲ ေထာက္ျပခဲ့ဖူးပါတယ္ (Click Here)။

ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႕ဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရား ဖြားျမင္ေတာ္မူတဲ့ေန႕၊ သဗၺညဳတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ကို ရေတာ္မူတဲ့ေန႕ နဲ႕ ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူတဲ့ေန႕ ရယ္လို႕ သိရွိ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ျမန္မာအပါအ၀င္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အစဥ္အလာ မွတ္သားခ်က္ေတြအရ ဒီႏွစ္ဟာ သာသနာႏွစ္ ၂၅၅၅ ခုႏွစ္ ျဖစ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ကမၻာ့ သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ႕ သမိုင္းအေထာက္အထား ေတြ႕ရွိခ်က္အရ တြက္ခ်က္ထားတဲ့ သသနာေတာ္ သကၠရာဇ္နဲ႕ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဖြားျမင္ေတာ္ မူတဲ့ ခုႏွစ္ေတြကေတာ့ အစဥ္အလာ မွတ္သားခ်က္ေတြနဲ႕
ကြဲလြဲမႈ ရွိပါတယ္။

သာသနာႏွစ္ ၂၅၅၅ ဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အမွတ္အသားျပဳထားတဲ့ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့ႏွစ္ကို အေျခခံျပီး တြက္ခ်က္ထားတာပါ။ ဗုဒၶျမတ္စြာဟာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခ်ိန္က စျပီး ၄၅ ၀ါ ပတ္လံုး တရားေရေအး တိုက္ေကၽြးခဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒီ ၄၅ ႏွစ္ကို သာသနာႏွစ္ ၂၅၅၅ မွာ ထည့္ေပါင္းလိုက္ျခင္းျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၆၀၀) ကို ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ဟာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ က ဘုရားအျဖစ္သို႕ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့တယ္လို႕ သိရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ဟာ ဆုိရင္- ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ ျပည့္ ႏွစ္ပတ္လည္ပါ။ သာသနာႏွစ္ ၂၆၀၀ ျပည့္ ႏွစ္ပတ္လည္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကမၻာ့ မီဒီယာေတြမွာ 2,600th Anniversary of the Buddha’s Enlightenment (ဘုရားအျဖစ္သို႕ေရာက္ေတာ္မူတဲ့ ၂၆၀၀ ျပည့္ ႏွစ္ပတ္လည္) လို႕ပဲ ေဖာ္ျပၾကတာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ျပီး သာသာနာေတာ္ သကၠရာဇ္နဲ႕ ဘာမွ မသက္ဆိုင္ဘူး ဆိုတာကို မွတ္သား သိရွိရပါတယ္။


နဲနဲ လြဲေနတဲ့ မူရင္းသတင္းက (ဒီမွာ) ပါ

ဒီမွာလဲ ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

1 comment:

ေပးထားသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကို မၾကာမီတင္ေပးပါမည္။ ေခတၱ ေစာင့္ဆိုင္းပါ။

မွတ္ခ်က္မ်ားသည္
(၁) တင္ထားသည့္ပို႕စ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္မႈ မရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
(၂) လူအမ်ား လက္မခံႏိုင္ ေလာက္သည့္ ရိုင္းစိုင္း ၾကမ္းတမ္းမႈမ်ား ပါ၀င္ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပယ္ဖ်က္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

တင္ေပးျခင္း မတင္ေပးျခင္းသည္ ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂ၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ ဘာသာေရး၊ တသီးပုဂၢလ ယံုၾကည္မႈအေပၚ သတ္မွတ္ ခြဲျခားမႈ မရွိပါ။ စာဖတ္သူ လူအမ်ားကို ေလးစားေသာ အားျဖင့္ အထက္ပါ အခ်က္ ႏွစ္ခုကို ေရွာင္ၾကဥ္ ေရးသားလာေသာ မည္သည့္ ေဝဖန္ အၾကံျပဳ ေျပာဆိုမႈမ်ိဳးကို မဆို တင္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ျပီး၊ အခ်ိဳ႕မွတ္ခ်က္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳးငွာ လိုအပ္ပါက တည္းျဖတ္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။